kedd

Ki a legelébbvaló?

Volt a világon egy öregember, az egyszer kinn járt a mezon. Mikor jött hazafelé, fogott egy egeret. Mikor hazaért, látja, hogy kislány lett az egérbol.

Nott a kislány, nagylány lett belole, azt mondta:

- Én csak akkor megyek férjhez, ha olyan férjet találok, aki a legelébbvaló.

Az öregember elment keresni olyan férjet, ki a legelébbvaló. Elment a Naphoz. A Napnak a szolgája azt mondta, hogy várakozzon estig, mert a Nap úr most éppen oda van a földet megvilágítani.

Estefelé hazajött a Nap úr lovakon. Azt mondja neki az öregember, hogy vegye el az o lányát, mert o a legelébbvaló.

Azt mondta a Nap:

- Én nem vagyok a legelébbvaló, nálam erosebb a felho, mert az engem eltakar.

Elment az öregember a felhohöz, kérte, hogy vegye el az o lányát, mert o a legelébbvaló.

Azt mondta a felho:

- Én nem vagyok a legelébbvaló, nálam elobbre való a szél, mert az engem ide s tova hajkurász.

Elment az öreg a szélhez. Azt mondta a szél:

- Én nem vagyok a legelébbvaló, nálam elébb való a vén Mátra hegye, mert azt én nem bírom megmozdítani.

Elment az öreg a Mátra hegyhez, s kérte, vegye el a lányát, mert o a legelébbvaló.

Azt mondta a Mátra hegy:

- Én nem vagyok a legelébbvaló, énnálam erosebbek azok a kis egerek itt a tövemben, mert én még azokat nem bírtam össze nyomni.

Az öreg elment az egerek királyához, hogy vegye el az o lányát feleségül, mert o a legelébbvaló.

Az egerek királya befogott sok egeret egy hintóba, elment a lányért. A lány visszaváltozott egérnek, összeházasodtak, ma is élnek, ha meg nem haltak.

Nincsenek megjegyzések: